سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرمایه گذاری در بورس یا ارزهای دیجیتال؟

سرمایه گذاری در بورس یا ارزهای دیجیتال ؟

برای چندین برابر کردن سرمایه اندک روش های مختلف وجود دارد که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب منحصر به خود هستند. اما در میان این روش های مختلفی که وجود دارد، روش هایی همچون سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری در بورس ، سرمایه گذاری در فارکس و ... . اما کدام یک از این روش ها قابلیت اطمینان بیشتری دارند؟ با استفاده از کدام یک از روش ها می توان از چندین برابر شدن سرمایه اطمینان حاصل کرد؟ سرمایه گذاری در بورس یا ارزهای دیجیتال ؟ در ادامه این مقاله با مقایسه شرایط بازار ارزهای رمزنگاری شده و بازار بورس همراه ما باشید.

به طور کلی می توان گفت که تفاوت زیادی بین این دو بازار از لحاظ عملکردی وجود دارد چرا که هر یک از آنها با رویکردی متفاوت کار می کنند. اما با این وجود بسیاری از افراد چون شناخت درستی از این دو بازار ندارند، بازار درستی را برای سرمایه گذاری انتخاب نکرده و همان سرمایه اندکی که دارند را از دست می دهند. بنابراین اگر شما یکی از سرمایه گذاران بازار بورس هستید و یا برعکس، تصور نکنید که در سایر بازارهای سرمایه گذاری مانند ارز های رمزنگاری شده هم می توانید خوب عمل کنید. چرا که اصول سرمایه گذاری در این دو بازار به طور کلی متفاوت است.

مقایسه سرمایه گذاری در بورس و ارزهای دیجیتال

برای این که شرایط سرمایه گذاری در این بازارها را با یکدیگر مقایسه کنیم، بهتر است که این دو را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

اولین موردی که در رابطه با این دو بازار باید به آن اشاره کرد، میزان پویایی این دو بازار است. به طور کلی می توان بازار ارزهای دیجیتال را پویا تر از بازار بورس در نظر گرفت. چرا که برای انجام تراکنش های مالی با استفاده از این ارزها، نیازی به حضور شخص ثالث نیست و تمامی معاملات به صورت همتا به همتا انجام می گردند. بنابراین صرف نظر از این که در چه موقع از شبانه روز هستید، می توانید دو جفت از ارزهای دیجیتال را انتخاب کرده و معامله مورد نظرتان را انجام دهید!

هرچند که این مسئله هم می تواند به عنوان یک نکته مثبت و هم یک نکته منفی در نظر گرفته شود. چرا که فعال بودن معاملات به صورت 24 ساعته در 365 روز از سال باعث می شود که نوسانات قیمت هر یک از ارزها تقریبا زیاد باشد بدون آنکه شما از آن مطلع شوید بنابراین احتمال اینکه شما یک فرصت خوب سرمایه گذاری را هنگامی که خواب هستید از دست بدهید وجود دارد.

در حالی که در رابطه با بازار بورس این دغدغه وجود ندارد. چرا که به معمولا تمامی بازارهای بورس در سطح جهان، فعالیت خود را در یک ساعت مشخصی آغاز کرده و به پایان می رسانند.

بنابراین اگر نگران میزان نوسانات قیمت هستید و یا می خواهید به طور مداوم به تجارت ارز بپردازید، بهتر است که به ترتیب بازار بورس و بازار ارزهای رمزنگاری شده را انتخاب نمایید.

 

نکته دیگری که در رابطه با سرمایه گذاری در بورس یا ارزهای دیجیتال باید به آن پرداخته شود، این است که بازار ارز های رمزنگاری شده هنوز به ثبات مورد نظر نرسیده است. با وجود این که چند سالی از ظهور ارزهای دیجیتال می گذرد، اما هنوز بازار این ارزها نوسانات زیادی دارند که سرمایه گذاری در آن ها را مشکل می کند. به همین دلیل است که سرمایه گذاری در این بازار به نسبت بازار بورس با ریسک بیشتری همراه است. بنابراین اگر به دنبال یک سرمایه گذاری با ریسک کمتری هستید، شاید بازار بورس برای شما مناسب تر باشد.

 

مسئله دیگری که در این مقایسه از اهمیت زیادی برخوردار است، مشکل بودن تحلیل های اقتصادی در بازار ارز دیجیتال است. در بازار بورس، برای اینکه سهام مورد نظر برای سرمایه گذاری انتخاب شود، می توانید از فاکتورهای مختلف مانند عملکرد گذشته شرکت، هیئت مدیره و ... استفاده کنید. در حالی که برای سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده باید با ترفند های تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید و همچنین در نظر داشته باشید که ارزش هر ارز بسته به شرایط مختلف مانند نظر دولتمردان در رابطه با آنها تغییر می کند. بنابراین شرایط تغییر قیمت هر یک از ارزها به سادگی قابل پیش بینی نیست که همین مسئله مجددا باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.

نتیجه گیری: سرمایه گذاری در بورس یا ارزهای دیجیتال

اینکه کدام یک از بازارها برای شما مناسب است، به قدرت ریسک شما بستگی دارد. با وجود اینکه احتمال دریافت سود بیشتر در بازار ارزهای رمزنگاری شده بیشتر است، اما ریسک بیشتری هم دارند. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در هر یک از این بازارها را دارید، بهتر است خودتان مسئولیت تصمیمتان را به عهده بگیرید!